hastlivet

Alla inlägg under september 2010

Av Emmy - 30 september 2010 23:13

Nu måste jag ta och sova, medans jag sover ska jag försöka drömma om vilka  ridstövlar jag SKA köpa. Är jävligt sugen på en snygg ridjacka och ett par snygga ridbrallor, men det blir såååå dyrt!


Over and out for today'

Jag och min förra finaaa häst Miss Macbeth.

  

Av Emmy - 29 september 2010 20:27

Åh, vi har haft så fint väder idag! Sol, sol och sol! Det har knappt blåst alls, vilket det gjorde igår. Då höll vi på att blåsa bort.

Morgonen flöt på som vanligt, ut med alla hästar och mockning. Eddie våran katt har gjort illa tassen, ett jack som faktiskt ser fint ut. Fast han är svullen :(

Vi plockade inte Monte idag, våran favorit! Den svarta som springer så fint på bilden. Vi grejade på med hans fula mugg och sedan fick han bli borstad och fixad, Nathalie tog en inte så smickrande bild på mig och Monte. Se den i hennes blogg, www.outstanding.bloggplatsen.se

Monte skötte sig bra som vanligt när vi grejade, DUKTIGA ettåring! Som ni ser på bilden blev han glad över att få gå ut till sina kompisar i hagen igen.

Dagen gick smärtfritt, både jag och Nathalie lever!


En till bild på vackra Monte i sin så kallade "TRÄGRIMMA!"

  

En bild på Nathalies och Sussis 2åriga travare och yrboll Brolle till vänster och ett föl som kom hit i förrgår, han kallas Bamse men det gillar inte vi...  

Av Emmy - 28 september 2010 16:48

Trötta hästar i hagen nu på eftermiddagen när jag skulle kolla till dem :)

Forutna stod och höll utkik medans de andra vilade.




Baturra  

Spöket/Corona   

Divina  

Avatar     

Av Emmy - 27 september 2010 11:27

Nu är jag tillbaka på Seglinge efter att ha haft en ledig helg, tillsammans med mina kusiner och deras familj, plus Joel :) Som för övrigt fortfarande är kvar.


Idag är det tråkigt väder, det blåser som tusan!

Förmiddagen gick väldigt fort, jag och Nathalie skotta på som tusan.

Nu är det lunch!


En liten regnbåge

 

Ridhuset

En liten del av stallet Malpica och Carrera kliar varandra     En liten del av ridhuset och någon hage   Vår stallkatt Eddie  

Av Emmy - 25 september 2010 20:49

Blir inga bilder idag, får se om det kommer imorgon ;)

Av Emmy - 24 september 2010 21:32

Flera bilder kommer imorgon ev, har inte tid nu ;)


Nicke, Dejon, Herkules och Världens vackraste och snällast Monte!   Carrerar fina rosett


 

Carrera i ridhuset på Strömsholm.

  Arab hingsten Magnat. 

  

Av Emmy - 24 september 2010 13:03

Just det! Kom precis på att vi ska ta in några ston idag, Golsoa, Diva, Harapienta och Filippa! Malpica tog vi ju in igår eftersom hon varit på rymmen ;) Anledningen till att vi halmade boxar var ju såklart för att de ska flytta in från betet.

Kanske Illiada och Belleza med sina för Joyero och Invicta frå flytta in idag också.

Av Emmy - 24 september 2010 12:32

Oj, oj, oj vad jag och Nathalie slitit på förmiddagen!

Vi skulle halma upp ett antal boxar, det tog tid och var jobbigt!

Måste halma upp 3st boxar nere vid ridhuset sedan också, men det är som sagt bara tre. Stallkatten Eddie har nu blivit lite tuffare, han springer omkring lite mer och bekantar sig med omgivningen i stallet.


Bilder kommer kanske ikväll, om jag inte slocknar tidigt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards