hastlivet

Alla inlägg under oktober 2010

Av Emmy - 21 oktober 2010 13:10

Nu har jag skaffat mig en ny kompis, han är ganska stor. High Champ ;)


  

Av Emmy - 12 oktober 2010 17:38

Hur kan man vara så trött?

Lägger bloggandet lite på hyllan ;)

Av Emmy - 7 oktober 2010 20:02

Eftersom Malin efterlyste bilder på mina nya skor så kommer de självklart upp!
Nu ska jag kolla på Bridge to Terabithia och ladda inför en sista dag med jobb för denna vecka.


mums!


    

Av Emmy - 7 oktober 2010 13:09

Nu är det sådär tråkigt väder igen, men vad gör man? Biter ihop såklart...

Sitter och lyssnar på underbara Avantasia och Hardcore superstars nya låt moonshine. Snart är det dags att jobba igen, in men alla hästar. Jag hoppas att de idag faktiskt vill gå in, eftersom vädret är kasst. Orkar inte dra stona från hagen och HELA vägen till stallet.


Filippa var fin igår när jag red henne, dessvärre red jag som en kratta. Ursäktar mig med att jag inte ridit sedan juni, sitsen blir inte bättre av vila kan jag säga.

Igår blev jag dessutom ägare till två par nya skor, som jag såklart älskar!


Min nya kärlek Filippa och fina Nathalie.

  

Av Emmy - 6 oktober 2010 12:04

Förmiddagen avklarad!

Det är dags för mig att göra någon lunch, har än så länge bara tryckt i mig ett äpple. Nästa på schemat är att ta in hästarna och rida Filippa lite :)

Av Emmy - 5 oktober 2010 21:30

Idag har det inte hänt någonting speciellt allt, vi hade inget utöver det vanliga att göra i stallet eller någonting. Tråkig dag helt enkelt, kommer en bild på Filippa nu som jag stulit från Nathalies blogg, den är ifrån igår när jag tömkörde henne.


  

Oj!

Av Emmy - 4 oktober 2010 19:18

Nu har det gått några dagar, ärligt talat har jag varit FÖR slö och inte orkat skrivit.

Fredagen- Gick nog smärtfritt, den har jag förträngt.


Lördag- Fotbollsmatch, hör och häpna, jag spelade nästan hela matchen klev bara av i sammanlagt 3 minuter ;) Efter det pizza, vin och bastu :)


Söndag- Ville jag skjuta Laban för att han pep, skrek och skällde klockan sex på morgonen! JÄVLA HUND! Fast jag gillar honom ändå. For upp till ridhuset med mina tvilling kusiner för att se Nathalie rida Filippa. Nästa på Schemat var löshoppning för Brolle, det tog ett tag innan det funkade, tjejerna hjälpte till med att vara godis tanter :)

  

Måndag idag alltså, stökat på som vanligt på jobbet. Tömkörde Filippa, men det fanns nästan ingen motor i damen... Slog med smisken (pisken, spöt) lite överallt, i backen, väggen osv men ingen reaktion från Flippan. Men hon var duktigt ändå :) Nathalie longerade henne en stund, efter det lekte jag lite med henne och sist såklart lite frilek! Fast Filippa förstår inte riktigt det där med att busa runt ;) På onsdag ska jag rida henne lite.


Snipp, snapp, slut.


Brolle hoppar lite


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards